amiről szó lesz
Délelőtt: 
I. Látlelet - Kihívások és megoldások az FMCG-iparban

9.00 - 9.45 Regisztráció

9.45 - 9.50 Megnyitó, köszöntő 

9.55 - 10.15 Mi vár a kereskedelmi szektorra a következő években?
Varga Mihály, Nemzetgazdasági Minisztérium, nemzetgazdasági miniszter
Felkérés alatt

10.20 - 10.45 Makrogazdasági áttekintés: világgazdasági hatások és a magyar növekedési út 
Madár István, Portfolio, vezető elemző

10.50 - 10.55 Edenred – a kártyaalapú juttatások jövője avagy a fogyasztói szokások átszínezése egy cafeteria kártyával
Bemutatunk egy egyszerű és kézenfekvő eszközt a vásárlók megnyerésére és megtartására.
Szendrő Tamás, Edenred, kereskedelmi igazgató

10.55 - 11.10 Mit gondolnak a CEO-k a világban és a régióban az üzleti növekedés lehetőségeiről? "Addig kell a tetőt megjavítani ,amíg süt a nap!"
A világgazdaság növekszik, a fogyasztói bizalom erősödik. A top kereskedők összesített forgalma globálisan szintén nő, bár a növekedés lassult, a listavezetők sorrendje pedig jelentősen megváltozott az elmúlt tíz év során. Milyenek a magyarországi trendek? Hogyan változik a piaci környezet ,a vásárlási szokások? Mi lehet a növekedés forrása és mi veszélyeztetheti azt? Vitaindító prezentáció arról, hogy mit gondolnak erről az üzleti felsővezetői itthon és a régióban. 
Szalókyné Tóth Judit, Boyden Executive Search, Partner

11.15 - 12.00 Vezérek egy asztalnál: aktuális kérdések és jövőkép 
Fazekas Endre,
Pék-Snack, ügyvezető igazgató
Flórián László, Rossmann Magyarország, ügyvezető igazgató
Gazsi Zoltán, Eisberg Hungary, ügyvezető igazgató
Heiszler Gabriella, SPAR Magyarország, ügyvezető igazgató
Noszlopy Zoltán, CBA, beszerzési igazgató, Partner Log Kft. ügyvezető ​
Szalókyné Tóth Judit, Boyden Executive Search, Partner
Szautner Péter, FrieslandCampina Hungária, vezérigazgató  ​
Moderátor: Ács Dóra, Élelmiszer, főszerkesztő

12.05 - 12.15 Képzés és tehetséggondozás - Lehetséges válaszok a munkaerő-piaci kihívásokra
Szigeti Barbara,
Tesco, országos kiskereskedelmi személyzeti vezető

12.15 - 13.15 Ebéd (Az ebédhez a zöldköretet az  biztosítja.)

DÉLUTÁN: 
II. BRAND SELECTION - MÁRKÁK EGY FOGYASZTÓKÖZPONTÚ VILÁGBAN

13.15 - 13.35 Az étel imázsa és percepciója
Az élelmiszerek vonzóságát, eladhatóságát és értékét nem csupán az étel íze határozza meg, hanem az ételhez fűződő érzelmek, gondolatok és társas viszonyok is. Az étellel kapcsolatos üzenetek (a termék elnevezése, csomagolása, ábrázolása, reklámja, stb.) hozza létre a termék vagy márka imázsát. Az előadásban egy olyan online imázs-vizsgáló technikát mutatunk be, amely néhány kérdés alapján összehasonlítja különféle élelmiszermárkák imázsát, valamint különféle célcsoportok imázzsal kapcsolatos percepcióját. Az u.n. MindTitude™ technika képes előre jelezni az imázs stabilitásának fokát, illetve a fogyasztók megítélésének apróbb változásait is.  Mindez háttér információkat biztosít az élelmiszermárkával, vagy termékkel kapcsolatos tudatos marketingkommunikáció megtervezéséhez.
Dr. Forgács Attila, gasztropszichológus

13.40 - 13.45 Élj másként, élj tovább! Inspirációk az életmódváltáshoz
Az egészség mindenkinek mást jelent, más dolgot juttathat az eszébe. A felelősség azonban csak a miénk az egészségünket illetően. Rajtunk múlik a választás joga és a változás igénye is, de van már segítségünk. Segítségünkre vannak azok az emberek, sőt cégek is, akik azért dolgoznak, hogy egy széles választékú, egészségtudatos termékekből álló alternatívát kínáljanak nekünk. Az életmódváltás nem egyik napról a másikra történik, hanem egy életen át zajlik. A célunk eléréséig mi is változunk, miközben egyre jobb és minőségibb életet tudunk élni a változtatások által. Termékeink között megtalálhatók az organikus-bio eredetű, cukormentes, gluténmentes, búzamentes, tejmentes, vegán, ételek-italok, édességek, kozmetikumok, biosminkek- mindenkire gondoltunk. Termékkóstolóval, ajándékokkal és egy biosminkmester által elkészített biosminkkel szeretnénk kedveskedni a résztvevőknek a rendezvény ideje alatt, Kelly pedig válaszol a felmerülő egészséggel kapcsolatos kérdésekre.
Kutasi Kelly, Kellys Hungary, alapító

13.45 - 14.05 Gluténtól a laktózig - az internet mentes oldala a social listening nézőpontjából
Manapság minden online történik, mert online minden megtörténik. Nincs olyan téma, amelynek ne lenne erőteljes online vetülete, és mint ilyen, adatalapon elemezhető internetes története. A Ki? Mit? Mikor? Hol? Miért? kérdéskör relevanciája örök, a fókuszpont azonban változik. Mostani előadásomban arra keresem majd a választ, hogy milyen trendek, vélemények, érzelmek határozzák meg a -mentes termékeket körbeölelő online buzz mennyiségét és minőségét.
Vida Eszter, SentiOne, Head of PR

14.10 - 14.20 Az Élelmiszer szaklap bejelentése

14.20 - 14.40 Kávészünet

14.40 - 15.00 Márkaértékekből márkaélmények – a fogyasztói befolyásolás új dimenziói
A marketerek munkája az elmúlt években gyökeresen megváltozott. Legyen szó akár fiatal felnőttekről, akár a jövő fővásárlóiról, értékesítési és kommunikációs szempontból is egy teljesen új generációval állunk szemben.
Ez az új generáció pedig teljesen új marketingstratégiát és megközelítést kíván meg tőlünk.
Mit tehetünk, ha a hagyományos kampánystruktúrák már nem hozzák a kívánt eredményt? 
Miért érdemes tartalomba ágyazni az üzenetünket? Hogyan építsünk bevonó stratégiát, mely generáció specifikusan fejti ki hatását?
Élmény, tartalom és folyamatos jelenlét – a fogyasztói befolyásolás új dimenziói.​
Varga Gábor Zoltán, Café Communications, Digital Business Director

15.05 - 15.25 Viber, chatbot, interaktív csatornák. Építs kapcsolatot a fogyasztóddal, csatolj érzelmeket a márkádhoz!
Oly korban élünk, melyben a mobil üzenetváltások mintegy 3/4 része valamilyen instant messaging alkalmazáson keresztül történik. A fogyasztó itt éli az életét: véleményével a legközelebbi barátait befolyásolja, bankol vagy vásárol. Hogyan használhatja jól a marketinges ezeket az alkalmazásokat? Hogyan lehet interaktív kapcsolatot építeni a fogyasztóval? Hogyan lehet értéket és érzelmet közvetíteni? Viber B2B megoldások, példák, esettanulmányok.
Keserű-Bézi Orsolya, Adaptive Media, ügyfélkapcsolati menedzser

15.30 - 15.35 Coca-Cola – a felelős választás szabadsága
A fogyasztók ízlése és preferenciái folyamatosan változnak, nekünk pedig felkészültnek kell lenni,hogy gyorsan reagáljunk erre. Ettől lesz a Coca-Cola az egyik leginnovatívabb vállalat, amely minden igényt, ízlést és élethelyzetet kiszolgál, így biztosítva a tudatos választás szabadságát.
Niklós László, Coca-Cola Magyarország, ügyvezető igazgató 

15.35 - 15.45 Elérés és a tartalom az új generációknál
„Flóra vagyok, 19 éves. Három éve nem eszem húst, mert állatorvos leszek” 
„Liza vagyok, 16 éves, tizedik osztályos. Kb. másfél éve nem eszem húst”
Nem, nem lesznek mind vegák és vegánok. De sokan lesznek azok, de nem elsősorban egészségügyi megfontolásokból, inkább etikai szempontok és a fenntarthatóság miatt. Az egészségről inkább sablonosak az ismereteik: a só, a cukor és a liszt a fehér halál, kólából csak a zéró jó, de az energiaital rendben van. Ők a Z-sek. Míg az Y-osok a kajában is elsősorban az élményt keresik, ezért van mit eladni nekik, addig a Z-sek ebben is funkcionalisták: néhány egyszerű elv és ártudatosság, eszerint fognak vásárolni. Az előadásban arra  a kérdésre keressük a választ, hogyan adjuk el termékünket, márkánkat a mai tizenéveseknek. 
Steigervald Krisztián, Emocionális Marketing, intergenerációs szakértő

15.50 - 16.35 Influencerek és celebek az FMCG világában kerekasztal-beszélgetés
Bánki Beni,
ifjú költő, slammer, előadóművész
Kertész Péter Arnold, Mondelez Hungária és Győri keksz, kormányzati és vállalati kommunikációs tanácsadó
Sátori Karolina, Star Network, projektmenedzser vezető
Tinnyei-Gáspár Kornélia, TMC GROUP, portfólió- és üzletfejlesztési igazgató
További résztvevők felkérés alatt. 
Moderátor:  Steigervald Krisztián, Emocionális Marketing, intergenerációs szakértő

16.40 - 17.00 Együnk egészségünkre! Átfogó kép az egészségről és a tudatos táplálkozásról 
Mark Twain mondta egy alkalommal: „Csak úgy őrizheted meg az egészségedet, ha azt eszed, amit nem kívánsz, azt iszod, amit nem szeretsz, és azt teszed, amit nem akarsz.” Vajon hogyan vélekednek erről a magyar fogyasztók? Felismerték-e, hogy az egészség megőrzése fontos érték és ez megnyilvánul-e mindennapi tevékenységeikben? Mit gondolnak a hazai vásárlók a funkcionális élelmiszerekről? Milyen szerepet játszanak vásárlási döntéseikben az élvezeti tényezők, a jó vétel lehetősége, avagy a termék észlelt egészségképe? Mennyire trendi napjainkban a free from, vagyis a „valamitől mentes” kategória a fogyasztók körében? Van-e jövője a személyre szabott táplálkozásnak? Hogyan segíthet a technológia a tudatos választásban? Új kutatási eredmények, gyakorlatba átültethető példák színesítik az előadást.
Dr. Szakály Zoltán, Debreceni Egyetem, Marketing és Kereskedelem Intézet vezető




ESTI PROGRAMOK

19.00 DÍJÁTADÓ
Kiderül, mely üzletek lettek a legjobbak 2018-ban! A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország meghatározott szempontok szerint legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit.



20.00 Vacsora

 20.30 Retro Quiz Night - Mert a retro örök divat! 

21.15 Tombolasorsolás

21.30 Buli, zene, tánc hajnalig!



A konferencia programját folyamatosan frissítjük, a programváltozás jogát fenntartjuk. A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról számlát postázunk ki a megadott címre, 8 napos fizetési határidővel. Az étel és ital közvetített szolgáltatás. A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülnek.