9.00-10.00 Regisztráció
10.00-10.05 Megnyitó, köszöntő - A konferencia házigazdája: Tóth Mihály, független kommunikációs szakértő
10.10-10.35 GLOBÁLIS VAGY LOKÁLIS? RENDSZERSZINTŰ VÁLTOZÁSOK A VILÁGGAZDASÁGBAN

Hogyan gyűrűznek tovább, miként hatnak a világban zajló mélyreható változások – például a Brexit és a szabadkereskedelmi megállapodások – a világ és Európa gazdasági, kereskedelmi folyamataira?

Pogátsa Zoltán, egyetemi docens, közgazdász, szociológus, a nemzetközi politikai gazdaságtan szakértője

10.40-11.05 Az fmcg-szektor és a retail előtt álló kihívások, lehetőségek, hatékonyságnövelés (Angol nyelvű előadás)

Konferenciánk vendége Anthony Pralle, nemzetközileg elismert FMCG stratéga, a BCG élelmiszeripari szakértője. A BCG a világ egyik vezető stratégiai és menedzsment tanácsadó cége, 48 országban 85 irodával ügyfelei között számos Fortune 500 cég, kormányzati szereplő és non-profit szervezet szerepel. 

Anthony Pralle, Senior Partner & Managing Director,  BCG – Global Management Consulting

11.10-11.30 Kávészünet
11.30-11.55 „Vissza a természethez”, vagy „természetellenesen finom”?
Gondolatok az élelmiszeripar jövőjéről

Milyen trendek érvényesülnek a világ élelmiszerpiacán? Van-e paradigmaváltás? Miként reagál a magyar piac a globális folyamatokra? Hogyan csapódnak le a világtrendek a hazai közegben? Melyek az ösztönző, és melyek az akadályozó tényezők? Mi lenne a legelőnyösebb irány?

Éder Tamás, az Éfosz elnöke, az Agrárgazdasági Kamara élelmiszeriparért felelős országos alelnöke

12.00-12.25 Kettős mérce osztja ketté Európát?

A közelmúltban számos, a hazai élelmiszerágazatot, -kereskedelmet érintő kormányzati elképzelésről hallhattunk. Ismét felerősödtek az élelmiszerminőséggel, -biztonsággal kapcsolatos kérdések (kettős mérce).  Mit terveznek a  V4 országok, illetve a Nébih? Tavaly elkészült a magyarországi élelmiszer-gazdasági program, amely 2050-ig meghatározza a főbb stratégiai pontokat. A kormány hogyan kívánja segíteni a hazai élelmiszer ágazat szerepét?

Zsigó Róbert, élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár, Földművelésügyi Minisztérium

12.30-12.45 SOK VAGY KEVÉS 300 MILLIÁRD FORINT AZ ÉLELMISZERIPAR SZÁMÁRA?

Hol tartunk ma? Melyek voltak a 2007-2013-as fejlesztési időszak pozitív tapasztalatai az élelmiszeripar kapcsán?
Miért fontos a színvonalas és hiteles projektmenedzsment a milliárdos beruházások kapcsán?
Mik a kilátások a 2020 utáni támogatásokat illetően, Luxemburg vs. Magyarország?


Kovács Zoltán, Rekontir Cégcsoport, tulajdonos / ügyvezető

12.45-12.55 2020-ig utolsó lehetőség az élelmiszer-ipari kkv számára

A 2014-2020-as időszakban 2017. az élelmiszeripari középvállalkozások éve. Idén indult el egy teljesen új rendszerben az a hitellel kombinált támogatás, ami ebben a ciklusban egyedüliként forrást biztosít ezen kör beruházásai számára. Melyek a leginkább kritikus kérdések a 100 milliárd forintos keret lehívásáig vezető úton, hogy működik egyszerre a hitel ? Most érdemes még áttekinteni a lehetőségeket, a források 65%-a még gazdára vár!

Váczi Dávid, Budapest Bank, termékértékesítés támogatási vezető

13.00-13.25 "LAZÁBB” LESZ AZ EU?

Hogyan alkalmazkodik az élelmiszeriparban, -kereskedelemben lezajló változásokhoz az EU jogrendje? Életszerűbb, rugalmasabb, megengedőbb lesz az EU kereskedelmi szabályozása? Több mozgásteret enged majd a tagállamoknak? Mit kezdhet ezzel a lehetőséggel a hazai FMCG-piac?

Dr. Dévényi Péter az Igazságügyi Minisztérium kormánytisztviselője 

13.30-14.30 Ebédszünet
14.30-14.55 A jövő már itt van, csak még nem tudunk róla

A jövőkutatás hasznos dolog: kijelöli a fejlődés jó irányait, figyelmeztet a buktatókra, veszélyekre, inspirál, motivál, kitágítja látóterünket. Kevesen tudják, hogy San Franciscóban létezik egy szervezet, a Google támogatásával a NASA bázisán, a Stanford University támogatásával működő SingularityU, amely nem kevesebbért fáradozik, mint hogy jobb, élhetőbb legyen a világ. Ahogy David Orban fogalmaz: a kérdések feltétele mindennél fontosabb. Mi lesz, ha például az önműködő autók elveszik a kamionosok munkáját? Mit fogunk mondani azoknak a sofőröknek, akik már 30 éve vezetnek? Képezzék át magukat webdizájnerré? Erre és a hasonló kérdésekre nincs válasz, ezért kell mindennap feltenni az aktuális kérdéseket.

Herdon István, Xanga Cégcsoport tulajdonos vezérigazgató, a SingularityU magyarországi nagykövete és az első magyarországi SingularityU chapter alapítója

15.00-15.20 Egyetlen falat sem veszhet kárba

Fenntartható megoldás az élelmiszerfelesleg csökkentésére a Tescónál. 

Magyar Henrietta, Tesco-Global Magyarország Zrt., kormányzati és közösségi kapcsolatok vezető és Cseh Balázs, Magyar Élelmiszerbank Egyesület, elnök

15.25-15.50 Ne nyomd rá, várd meg, míg magára húzza – értékesítési modellek változása a kereskedelem-informatikai forradalom tükrében

Minden korábbinál könnyebb vevőket találni – csak hagyjuk, hogy azt gondolják, ők találtak meg minket. A klasszikus 4p (product, price, place, promotion) modell átalakult 4c (consumer need&wants, cost to satisfy, convenience to buy, communication) modellé, ahol a fókusz a fogyasztói igényeken és nem a termelési lehetőségeken van. Ezt a láncoknak is figyelembe kell venni, mikor termékválasztékot alakítanak ki és értékesítési stratégiát fogalmaznak meg. Az élenjárók nem varázsgömbből, hanem üzleti intelligencia rendszerekre alapozva hozzák meg döntéseiket. Mik is ezek és hogyan válhat minden kereskedő a személyes kiszolgálás nagymesterévé?

Bessenyei Attila, Laurel, ügyvezető igazgató

15.55-16.10 Omnichannel és ami mögötte van

Vajon mi a szerepe az adatoknak, információknak (és a szabványoknak) ezen új csatornák kapcsán és hogyan kommunikáljunk az online világban, mi jelenthet versenyelőnyt ezen a piacon?

Vatai Krisztina, GS1 Magyarország, üzletfejlesztési igazgató és Kurucz Péter, Brand Bank Hungary, country manager

16.10-16.20 Értékesítés nagykorúaknak

Innovatív eladáshelyi kommunikáció a trafikokban

Tóth Zoltán, DigInStore, vezérigazgató

16:20-16.30 Voice Picking: Szabad kezet ad a raktárban

99,99 százalékos hatékonyság a kiszedésben.
A hibalehetőségek minimalizálása, az értékes munkaerő és munkaidő minél tökéletesebb kihasználása – két kiemelkedően fontos szempont a raktározási munkában is. Mindkét területen hathatós segítséget nyújt a Voice Picking rendszer, amely hang alapú raktári kiszedést biztosít fülhallgató és mikrofon segítségével, valós időben.  

Horváth Tamás, IBCS Hungary Kft., Voice Solution tanácsadó

16.30-16.40 Mercedes-Benz Vision Van concept: A jövő árU szállítása

Mit várunk el mint ügyfelek amikor házhozszállítással rendelünk valamilyen terméket? Mit várnak a szállítók a szállító eszköztől? Drónnal szállítsunk ki, vagy robotok segítségével? Esetleg ötvözzük a kettőt? Hogy lehet a leghatékonyabban, a vevő számára a legkényelmesebb módon házhoz vinni a terméket, úgy, hogy közben ne károsítsuk a környezetünket? A Mercedes-Benz Vision Van a holnap árú szállítását kínálja és választ ad ezekre a kérdésekre.

Szabó András, Mercedes-Benz Magyarország, flotta értékesítési vezető

16.45-17.05 YouTube kampány nekem?  – A vloggerek beszélik az Y és Z generációk nyelvét

Coca-Cola, Fanta, Pöttyös, Lays, Oreo… csak néhány név az FMCG szektorból, akik az elmúlt fél évben YouTube vloggerek segítségével futtattak sikeres kampányt az Y és Z generáció körében. Azokat a tizen-huszonéves fiatalokat érték el óriási számban, akiket hagyományos marketingmódszerekkel már egyre nehezebben lehet megszólítani. De kik is ezek a YouTube vloggerek és hogyan tudunk a brandünk kommunikációs céljainak megfelelő módon megjelenni az ő csatornáikon?

Az előadás során Royalszabi sztárvlogger is megszólal, aki közel 180 ezer feliratkozóval rendelkezik, és dolgozott már a Lay's, az Oreo, a Coca-Cola, a McDonald's márkákkal, de volt együttműködése pl. a Disney stúdióval is. 

Sápi Márton, Star Network, sales manager


ESTI PROGRAMOK

19.00 DÍJÁTADÓ 

Kiderül, mely üzletek lettek a legjobbak 2017-ben! A verseny célja, hogy megtaláljuk Magyarország meghatározott szempontok szerint legkiválóbb élelmiszert és egyéb FMCG-termékeket kínáló üzleteit.

Illetve, hogy a vásárlóbarátság, az árukínálat, a fenntarthatóság, a szolgáltatások színvonala, az üzlet belső kialakítása, különleges megoldásainak és szolgáltatásainak figyelembevételével felhívja a figyelmet a legkiemelkedőbb kereskedelmi egységekre.

További információk az Év Boltja 2017-ről itt!

Ünnepelj a 25 éves Élelmiszerrel!




20.30 Vacsora

21.00 Stand up comedy, fellép: Bellus István

21.30 Születésnapunkra mi ajándékozunk meg résztvevőinket! Értékes nyereményeket sorsolunk ki vendégeink között.  

22.00 Musicbox Party Band - Magyarország egyik legjobb partyzenakara alapozza meg a születésnapi buli hangulatot. 

23.00 Dj, buli és tánc 


A konferencia programját folyamatosan frissítjük, a programváltozás jogát fenntartjuk. A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról számlát postázunk ki a megadott címre, 8 napos fizetési határidővel. Az étel és ital közvetített szolgáltatás. A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülnek.