10.00-10.25 A fontos tárgyak belénk költöznek

Az emberek többsége azt gondolja, hogy pusztán építészeti, esztétikai, funkcionális kérdés, hogyan néz ki egy bevásárlóközpont, egy üzlet. Pedig a környezetnek is megvan a maga pszichológiája. 

Dr. Dúll Andrea, ELTE-PPK Gazdaság- és Környezetpszichológia Tanszék, habilitált egyetemi docens, tanszékvezető 

10.30-10.55 Százmilliárdokat szórunk el felesleges promóciókra

Mire figyel a fogyasztó, és miként érhetjük el, hogy pont a mi termékünket helyezze kosarába? Mivel ösztönözzük a vásárlást?  Európában Magyarország dobogós helyen áll a promóciók részarányát tekintve. Egyes márkák esetében akár 80% is lehet az akció keretében eladott mennyiség – felmerül, mennyire hatékony ez a módszer? Tény, hogy az értékesítési promóciók kétharmada nem éri el a kívánt eredményt, ám a megfelelő módszerekkel elkerülhetők az „akciócsapdák” és kategóriánkat a megfelelő csatornán, megfelelő áron juttathatjuk el a fogyasztókhoz. 

Andreas Christou, Nielsen, ügyfélkapcsolati igazgató

11.00-11.25 Csillagok, csillagok…Beszélgetés a krízis kommunikációról, mit tehetnek a márkák, ha baj van? 

A beszélgetés résztvevői: Bőhm Kornél, (MPRSZ) Kríziskommunikációs tagozatának elnöke és Rabné dr. Molnár Mónika, Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, jogi ügyintéző

11.30-11.55 Tájfun a Mosoly Országában, avagy Kasszás Erzsi betáncol a CBA-ból

Nem sok reklám vált ki olyan parázs vitát, indulatokat, indít el olyan elsöprő vírusmarketing- és mémcunamit, mint a CBA legújabb reklámjában dalra fakadó Kasszás Erzsi. A róla szóló eszmecserében mindkét véglet megszólalt a marketingszakmát és a reklámfogyasztókat épp úgy mozgósítva a vitában. Az Élelmiszer a kérdésben nem kíván döntőbírót játszani,a  szóban forgó kampány csupán apropóként szolgál, hogy neves marketingszakemberek kifejthessék, a kiskereskedelmi láncoknak hogyan, milyen üzeneteket érdemes útnak indítani, és miféle célcsoport felé. Milyen legyen egy reklám: meghökkentő,trendi, humoros, tényszerű, extrém, szexi, vagy valami egészen más? Többek között ezeket a kérdéseket feszegetjük. 

Becker György, marketing szakértő, címzetes egyetemi docens (BME, ELTE)
Nagy Bálint, IBS, Marketing Tanszékvezető  // MRSZ, ügyvezetőségi tag

12.00-12.30 Bemutatkoznak az Év Boltjai

A hivatalos eredményhirdetést követően közelebbről is megismerkedhetünk Magyarország legkiemelkedőbb üzleteivel. 3 nyertes bemutatkozó előadását hallhatjuk. 


12.35-13.05 Közkívánatra! Újra nyomoz az FMCG Trendőrség

Sziporkáznak az ötletek! Öblítő szivárványos kaspóban, ásványvíz címke nélkül, vas tartalmú üdítő… és még mennyi minden! Ráadásul mindez hihetetlen sebességgel. Vajon mi diktálja ezt a tempót? A gyártók? Forgalmazók… vagy a fogyasztók? Nincsenek egyetemes igazságok. Globális irányvonalak ugyan vannak, de a termékkategóriáknak saját evolúciójuk van… egyedi trendjeiket követik.

Az FMCG Titkos Trendőrség kezében bizonyítékok vannak arra, hogy: bizonyos márkák nagyon tiszta formákkal, mások bonyolult üzenetekkel jönnek. Nagyok játszanak a kicsik játékaival, míg a kicsik a nagy márkákat utánozzák. Jó irány a közösségépítés, és nyerő a globális kommunikáció is… szóval nincsenek szabályok, majd az idő megmutatja, jó ötlet volt-e a vízilónak szárnyat növeszteni… de ehhez Otinak, és Carlonak is lesz egy-két szava!

Dörnyei Otília, GfK, ügyfélkapcsolati igazgató és Szabó Károly Carlo, ügyvezető igazgató, Kaméleon Reklám ismét akcióban.

13.10 Konferencia zárása
13.15 Ebéd


A konferencia programját folyamatosan frissítjük, a programváltozás jogát fenntartjuk. A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról számlát postázunk ki a megadott címre, 8 napos fizetési határidővel. Az étel és ital közvetített szolgáltatás. A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülnek.