AMIRŐL SZÓ LESZ


III. Jövőt, de még ma! - Új technológiák, okos megoldások

10.00 - 10.25 Kiskereskedelem, mint digitális univerzum. Mit kell tenni, hogy a hagyományos bolt vonzó legyen?
A kiskereskedelemben robbanásszerű változás megy végbe a digitalizáció hatására, amely szinte minden folyamatot és szereplőt érint. Az előadás olyan kérdésekre keresi a választ, mint pl.: hogyan jött létre és milyen irányban fejlődik a kiskereskedelmi digitális univerzum. Kik a lakói és mi köti össze őket? Uni- vagy multiverzum a kiskereskedelem? Mi lesz a történet vége: "Nagy Bumm" vagy "Nagy Reccs"?
Agárdi Irma, Budapesti Corvinus Egyetem, Kiskereskedelmi Kutatóközpont, egyetemi docens

10.30 - 10.50 Blockchain az élelmiszerbiztonságban: egy vietnami-magyar projekt a gyakorlatban
Az élelmiszeriparban egyre növekvő igény, hogy a szereplők – eladó, vevő, hatóságok - a termék teljes útját ismerjék. 2016 decemberében, egyéves előkészítő munka után a 11 millió lakosú Ho Chi Minh Cityben elindult a magyar fejlesztésű TE-FOOD rendszer, amely a fenti feladatok mindegyikét ellátja. Az azóta is folyamatosan bővített rendszer 6000 vállalkozást vont be, 30 millió lakos számára hozzáférhető, és naponta mintegy 100-200 ezer tranzakciót rögzít sertések, szárnyasok és tojások nyomon követése során.
Köves Gergely,  TE-FOOD, project manager

10.55 - 11.05 Kövess, de ne észrevétlenül! 
Hogyan lehet a márkavédelem és költségmegtakarítás eszköze a gyártók és kereskedők számára egy modern nyomonkövetési rendszer?Nemzeti Élelmiszer Nyomonkövetési Platform idei tervek és lehetőségek a csatlakozó cégek számára.
Vatai Krisztina, GS1 Magyarország, üzletfejlesztési igazgató

11.05 - 11.10 Videoanalitika a kiskereskedelemben 
Kiss Zoltán, 
Serverside, ügyvezető

11.10 - 11.15 Samsung Digitális Flip chart. Fókuszban az adatvédelem!
Burom Zoltán,
Samsung Magyarország, B2B sales manager - Digitalsignage and HotelTV specialist - product manager

11.15 - 11.40 Mire használja a fogyasztó az okostelefonját in-store környezetben? – Friss, exkluzív kutatás!
A legfrissebb hazai Inspira kutatás, exkluzívan az Élelmiszer szaklap idei FMCG TOP konferenciájára készül. Többek között arra keressük a választ, hogy az FMCG szektorban mire és hogyan használják vásárlásaik során  okoseszközeiket in-store környezetben? A hazai vásárlók milyen termékkategóriáknál, mikor hívják segítségül az okostelefonjukat. Vásárlási szituációban mennyire számítanak az influencerek, véleményvezérek bejegyzéseire, milyen információkra kíváncsiak? Fontos kérdés az is, a kereskedelemben a kategóriamenedzsmenttel, a trade marketinggel vagy inkább a kommunikációval foglalkozó szakemberek tudnak az ilyen információkra alapozni igazán. Az erre adható gyártói és kereskedői válaszok helyét is meg kell találnunk. Az előadó friss adatokon, példákon keresztül igyekszik megadni a válaszokat ezekre a kérdésekre.
Géczi Tamás, Inspira Research,  ügyvezető igazgató

11.45 - 11.55 Vigyázat, megesszük! - Miért fontos a csomagolóanyagok vizsgálata?
Dr. Szigeti Tamás János, WESSLING Hungary, üzletfejlesztési igazgató

11.55 - 12.15 A 16 százalék és ami mögötte van - az e-kereskedelem útjai
Az online kereskedelem alapjaiban rajzolja át az FMCG-piacot is. A Nielsen adatai alapján a megkérdezettek 16%-a vásárolt az interneten élelmiszert az elmúlt egy hónapban - ez a szám négy éve még mindössze 4 százalék volt. A vásárlók zöme nő, és mind inkább mobilon ejtik meg a bevásárlást. Mi áll e mögött, milyen mértékű növekedésre számíthatunk és hogyan profitálhatnak ebből a gyártók és a kereskedők? Mit vásárol az egyszeri online bevásárló és milyen szempontok alapján dönt? Előre vagy utólag fizeti ki rendelését?
Kurucz Péter, Nielsen, kereskedői kapcsolatok igazgató

12.20 - 12.30 Innovációk a tejiparban 
Szentesi Sándor,
Sole-Mizo Zrt., kereskedelmi igazgató 

12.30 - 12.40 Innováció a HERZ márkaépítés szolgálatában
Madarász László,
Pick Szeged Zrt., marketing és stratégiai igazgató 

12.40 - 13.10 Bemutatkoznak az év boltjai

13.15 - 13.40 „Fejben dől el a verseny! De nem az enyémben, hanem a vásárlóiméban" - Trafikos best practice
Hogyan lehet egy bolt vagány? És trendi? És sikeres? Szeretném bebizonyítani, hogy Mindenből kihozhatjuk a maximumot, akár egy Nemzeti Dohányboltból is. A Nemzeti Dohányboltok kialakításakor az lebegett a törvényalkotók szeme előtt, hogy létrehozzanak egy egységes kialakítású, az egészségtelen cigaretta értékesítését korlátozó, jól kontrollálható csatornát. Ez meg is valósult, de azzal a kellemetlen mellékhatással járt, hogy a szándékosan leegyszerűsített boltokban sokszor nem érzi jól magát sem a vásárló, sem pedig az ott dolgozók. Ebből pedig nyilvánvalóan következik, hogy előbb- utóbb a tulajdonos is szomorkodni fog. Én viszont kimondottan szeretek vidám lenni. Nagyon sokszor, nagyon vidám. Mint Nemzeti Dohányboltok tulajdonosa sem szeretném feladni ezt a jó szokásomat, így összedobtunk egy koncepciót, amelyben mindenki happy. Egy olyan koncepciót, amely ha még egy trafikban is működik, akkor egyéb FMCG boltokban pláne működnie kell. Erről szeretnék beszélni nektek. Illetve azt szeretném, ha együtt jönnénk rá, hogyan lehet ezt csinálni. Nem titkolt célom, hogy ha már napokat töltöttem egy prezire való felkészüléssel, akkor cserébe kizsákmányoljam a nézőközönségem agyát. Várlak benneteket, viszlát a színpadon.
Szöllősi Balázs, Spiritstore, tulajdonos

13.40 Konferencia zárása, ebéd


A konferencia programját folyamatosan frissítjük, a programváltozás jogát fenntartjuk. A rendezvényre való regisztráció a részvételi díj elfogadásának és megrendelésnek minősül, a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után. A részvételi díjról számlát postázunk ki a megadott címre, 8 napos fizetési határidővel. Az étel és ital közvetített szolgáltatás. A rendezvény teljes időtartama alatt kép- és videófelvételek készülnek.